utmanade.....

Dagens träning blev 1 timmes Body Pump, det är andra gången jag kör den nya releasen och än så länge så tycker jag att den förra var snäppet bättre....men får jag köra denna ngr ggr till så kanske jag ändrar mig :) utmanade mig lite på benlåten och la på 30 kg istället för 25 kg...det svåraste med tyngre vikter är att det blir ganska svårt att få upp stången och lägga den bakom nacken.....livrädd att få den i huvudet ju :/

Tog även en liten premiärtur på cykeln....var tvungen och se om den gick framåt så att jag kan börja cykla till jobbet på morgonen istället för att ta bilen för att hinna iväg på träning efteråt...det blev en tur på 12,65 km vilket tog 45 min...

Provade även på att göra en ny soppa....kan verkligen rekomendera denna, jag tyckte den var jätte god men den kanske inte såg ut som den godaste :)



BLOMKÅLSSOPPA!!!

4-6 Port

Skala och tärna en potatis, hacka en lök och dela upp blomkålen i mindre buketter. Lägg allt i en kastrull och tillsätt 7 ½ dl kyckling eller grönsaksbuljong, koka upp. Sänk värmen och låt sjuda med ett lock på i ca 25 minuter.
Mixa soppan noga och smaka av med salt och vitpeppar. Tillsätt 3 msk malna mandlar och 1 msk Creme Fraich med låg fetthalt. Mixa soppa en gång till innan den serveras.

Jag brukar ha i en liten klick creme fraich i soppan efter oxå, tycker det blir sååå gott :)

Lite onödigt vetande men jag kan tycka att det är rätt intressant...... Enligt forskning visar det att soppa håller dig mätt längre jämfört med om du hade ätit alla ingredienser för sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0