mening med bloggen....

För ganska precis 3 år sedan fick jag chansen att förändra mitt liv och jag är verkligen glad och tacksam att jag tog den chansen!!!!
Vi hade hälsokontroll på jobbet, den med viktkontroll och allt det andra dom kollar så arbetsgivaren och även en själv vet att man är frisk å kry...det största felet på mig var att jag vägde alldelens för mycket vilket jag redan visste om, men brydde väl mig inte så himlans mycket eftersom jag trodde att jag mådde prima ändå...jag hade ju allt trodde jag iallafall... men ack så fel jag hade!!!!
Fick frågan som kom att förändra mitt liv för alltid: Vill du ha hjälp av våran hälsorådgivare att gå ner i vikt??? sagt och gjort två veckor senare var jag på väg för att träffa denna underbara människa för första gången...  vi gick igenom en massa saker, men det viktigaste jag skulle veta att det var för mig jag gjorde detta och inte för ngn annan och skulle det vara så att jag inte skulle gå ner i vikt så skulle jag inte känna mig värdelös för det... men nu är det ju så att när jag väl har bestämt mig för en sak, då ska jag klara det, så enkelt är det....
Så min livslånga resa började där just då!!!!
Jag började lägga om mina kostvanor helt...från det att jag i princip inte brydde mig i alls vad jag åt så ändrade jag mina matvanor helt...från det att jag inte motionerade mer än nödvändigt så ändrades även det helt...jag hade då på den tiden ngn mil till jobbet så jag fick för mig att min dåvarande sambo fick skjutsa mig till jobbet på morgonen så gick jag hem efter att jag slutade, det var en promenad på ca 2 timmar...det spelade inte ngn roll vad det var för väder...snöstorm, regn, blåst det gick ändå...på våren började jag även cykla till och från jobbet och jag minns en gång som jag var på väg hem då det blåste så mycket att cykeln knappt gick framåt...men jag ångrar verkligen inte mitt beslut och min envishet till att jag gick och cyklade dag ut och dag in...för det gav ju resultat till slut :)
Nu tre år senare bryr jag mig verkligen i vad jag äter och motion och träning ärt mitt liv då jag tränar minst 5 dagar i veckan.. Så tanken med denna blogg är såklart min syn på mat och träning!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0