Viktigaste målet...

Det absolut viktigaste målet på dagen har jag precis avnjutit....det är ju frukost såklart...äter man en ordentlig frukost så får man blodsockret på plats och man blir pigg å alert så man orkar med dagen :)
Den frukost jag oftast brukar äta är gröt.. och det blir inte havregrynsgröt utan jag gör en mycket godare gröt och så har jag banan på. ett glas proviva och ett ägg slinker ner.
Eftersom att jag börjar jobba redan kl. 6 på morgonen så brukar jag göra iordning lite extra då jag kokar gröten så är det bara att värma i micron då tiden är knapp :)

Receptet på min favoritgröt:

3 dl Rågflingor
1 dl nyponpulver
1 dl krossade linfrön
6 dl vatten
salt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0